forum.formel-1.no: Marthines F1-opplevelser og preik - forum.formel-1.no

Gå til innhold

• (5 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sist »
  • Du kan ikke starte et nytt emne (Logg på)
  • Du kan ikke svare på dette emnet (Logg på)

Marthines F1-opplevelser og preik Personlig F1 dagbok

#1 Bruker er logget av   Marthine Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • Gruppe: Medlem
  • Postinger: 290
  • Ble med: 03 February 10
  • StedDrammen, Norway
  • Favorittfører:Kimi Raikkonen og Sebastian Vettel

Postet 04 February 2010 - 07:23

Jeg er ikke helt sikker på om det er her jeg skal starte min egen link til hva jeg vil poste, så jeg tester.
Bare kom med råd om hvordan jeg skal bruke dette forumet, da jeg ikke har lange erfaringen med slike ting som dette.
Jeg vil poste litt bilder fra div. løp jeg har vært på og komme med mine tanker rundt mine opplevelser fra denne fantastiske sporten.
Det er ikke lett og finne folk som liker denne sporten, så dette forumet blir vel min arena for å preike F1 med likesinnede.
På jobben er det bare div. gjøker som liker fotball - selv om jeg har gjort det som min "mission" å få alle med på litt F1-preik hver mandag.
Hva annet er det å prate om på en mandag???

#2 Bruker er logget av   Marthine Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • StedDrammen, Norway

Postet 04 February 2010 - 07:42

Jeg tester dette med å poste et bilde etter at jeg opplevde masse krøll med størrelsene, ha tålmodighet med en ny bruker :blink:

Dette er fra mitt første løp i Ungarn 2005.
Mitt første løp og Kimi vant - dere kan tro jeg ble hektet...

#3 Bruker er logget av   Rød Ikon

• Testfører
  • PipPip
  • Postinger: 233
  • Ble med: 02 February 10
  • StedArendal
  • Favorittfører:Felipe Massa og Judas Schumacher

Postet 04 February 2010 - 08:12

Flott med jenter her inne, hjertelig velkommen! Det er en egen seksjon som heter "Om meg" og jeg er sikker på at 1967 (han er ryddegutt) her inne flytter posten din dit.

Vi hadde ei jente her inne tidligere (Kristine), dyster og grinebitende kjerring er vel mer dekkende enn "jente".

Lykke til med sesongen, håper du får litt mer ut av F1 interessen her enn på mandagsmøte :)

EDIT: Ser du er fra Drammen, sjefsposter Ole Kristian her inne er også det, og jeg vet at hans bedre halvdel (jente) også er interessert i F1 og var med på det forrige forumet.
"It was a unique and special feeling to see Michael Schumacher ahead of me – and know it was him! It feels different compared to coming up against any other driver, because he is a seven-time world champion. He is a legend!" - Lewis Hamilton

"You might think I'd get more attention this year," he said, "but there has actually been less focus on me. This is all because some old German guy decided to come back. He is keeping all the German writers very busy and that's good for me. I take my hat off to the old guy." - Sebastian Vettel

#4 Bruker er logget av   Marthine Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • StedDrammen, Norway

Postet 04 February 2010 - 10:57

Heisann.
Da kan jeg kanskje finne de så vi får rotta oss sammen mot div. pubber med storskjerm så de sender F1-løp og ikke satansball i stedenfor da.
Nå har jeg selvsagt kjøpt Viasat Motor (måtte jo det i fjor) og ny stor TV, men alltid gøy å se F1 sammen med noen. Blir litt corny å sitte i sofaen alene og hoppe hver gang det skjer noe "spektakulært" (ref Atle).
Håper "ryddegutt" rydder innlegget mitt der det skal være. Jeg så det var noe som het sosialt nå.
Får rote litt mer rundt her så jeg får nytte av dette forumet.
Alltid gøy med likesinnende.
Og tro meg - det blir ikke noe grinebiter av en kjærring her i gården.
Man kan ikke være sur når man ser logoer med F1 foran seg.
Gåkke an det....

#5 Bruker er logget av   Magnus Ikon

• Medlem #12
  • PipPipPip
  • Postinger: 541
  • StedAutódromo do Gressvik
  • Favorittfører:Meg selv

Postet 04 February 2010 - 11:20

Se meldingerMarthine, på 04 February 2010 - 07:23, sa:

Edit - hvor små bilder må man ha for å poste?
Jeg får ikke lastet opp 1200x1600 en gang ? ?

Ut ifra et bilde som er i Bildetråden så ser det ut som bredden på "veggen" vi skriver på er ca 1000 piksler. Kan hende bildestørrelsen er låst til det slik at vi unngår at enkelte tråder strekkes. I tillegg er det vel en begrensning på størrelsen. Det har ikke noe å si om det er 600*800 eller 1200*1600 når det skal postes på et forum. Evt kan du legge ved en link til bildet i hi-res. :)
2. plass er å være først av en lang rekke med tapere
Magnus er stor, og du kan følge han på Twitter@magnusgoranson

#6 Bruker er logget av   Myrvold Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • Postinger: 945
  • StedElverum
  • Favorittfører:Jacques Villeneuve

Postet 04 February 2010 - 11:21

Du har jo Sir Winston i Oslo som sender F1-løp :)
Were you offered any advice from any notable figures in the pit lane during your debut?
Gianni Morbidelli:
I remember Senna, he was the only one who came in my pit garage before the practice of the Phoenix GP and he said to me:
“Ciao, I’m Ayrton, welcome in F1.” - He was a legend and a sir!
Ta kontroll over din egen racingkarriere! F1, DTM, IndyCar eller kanskje SuperSeven? Klikk her!

#7 Bruker er logget av   Marthine Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • StedDrammen, Norway

Postet 04 February 2010 - 11:26

Jeg fikk til å krympe et bilde, men greier faen ikke med de andre. Vel, får høre med noen geeks senere. Sikkert et enkelt grep jeg kan gjøre. Ser det må max være 500kB.

#8 Bruker er logget av   Marthine Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • StedDrammen, Norway

Postet 04 February 2010 - 11:28

Se meldingerMyrvold, på 04 February 2010 - 11:21, sa:

Du har jo Sir Winston i Oslo som sender F1-løp :)

Jeg vet, men jeg bor i Drammen og gidder ikke ta toget hver søndag til Oslo.
Søndager starter jeg som regel med en kald pils i senga og lader opp til løp (derfor liker jeg de tidlige løpene, jeg er a-menneske.)
Å tasse bort til sentrum i Drammen hadde jeg greid - men pokker ikke lenger B)

#9 Bruker er logget av   Rød Ikon

• Testfører
  • PipPip
  • StedArendal

Postet 04 February 2010 - 11:33

Se meldingerMarthine, på 04 February 2010 - 11:28, sa:

Søndager starter jeg som regel med en kald pils i senga og lader opp til løp (derfor liker jeg de tidlige løpene

Ahh, så du er for full når de "sene" løpene begynner kl. 14.00 :D
"It was a unique and special feeling to see Michael Schumacher ahead of me – and know it was him! It feels different compared to coming up against any other driver, because he is a seven-time world champion. He is a legend!" - Lewis Hamilton

"You might think I'd get more attention this year," he said, "but there has actually been less focus on me. This is all because some old German guy decided to come back. He is keeping all the German writers very busy and that's good for me. I take my hat off to the old guy." - Sebastian Vettel

#10 Bruker er logget av   Scuderia Ferrari Ikon

• Tilskuer
  • Pip
  • Postinger: 18
  • StedOslo
  • Favorittfører:Fernando Alonso

Postet 04 February 2010 - 11:35

Det bildet ser ut til å være fra Silver 3 seksjonen på banen, har selv sittet der endel ganger. Det er lett den plassen på banen der man får mest for pengene med tanke på hva man ser.

#11 Bruker er logget av   Magnus Ikon

• Medlem #12
  • PipPipPip
  • Postinger: 541
  • StedAutódromo do Gressvik
  • Favorittfører:Meg selv

Postet 04 February 2010 - 11:36

Se meldingerMarthine, på 04 February 2010 - 11:26, sa:

Jeg fikk til å krympe et bilde, men greier faen ikke med de andre. Vel, får høre med noen geeks senere. Sikkert et enkelt grep jeg kan gjøre. Ser det må max være 500kB.

Du trenger ikke bruke noe mer avansert program enn Paint (som følger med Windows). Bruker du Vista eller 7 så står det "Resize" nesten helt til venstre på menybaren. Der kan du velge om du skal endre størrelsen i prosent eller pixler.

På de fleste tegneprogrammer så finner du valget "Resize" under "Image" på menyen.
2. plass er å være først av en lang rekke med tapere
Magnus er stor, og du kan følge han på Twitter@magnusgoranson

#12 Bruker er logget av   EspnB Ikon

• Testfører
  • PipPip
  • Postinger: 228
  • StedBakvendtland

Postet 04 February 2010 - 12:08

Se meldingerRød, på 04 February 2010 - 08:12, sa:

Vi hadde ei jente her inne tidligere (Kristine), dyster og grinebitende kjerring er vel mer dekkende enn "jente".

Hahaha! :lol: Men hvor har hun blitt av med sesongene, forresten? Og McLara?

#13 Bruker er logget av   Marthine Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • StedDrammen, Norway

Postet 04 February 2010 - 12:34

Se meldingerRød, på 04 February 2010 - 11:33, sa:

Ahh, så du er for full når de "sene" løpene begynner kl. 14.00 :D

Neida, jeg pimper ikke pils på søndager som jeg gjør på fest. Men en kald frokost er ikke å forakte. Holder bare en fin smilende pussa stemning hele søndagen. Kan ikke være full under et løp - må jo få med alt som skjer!
Jeg feilberegner ikke på pilsen når jeg er på banen en gang: må få med, må få med.

#14 Bruker er logget av   Marthine Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • StedDrammen, Norway

Postet 04 February 2010 - 12:35

Se meldingerMax Magnus, på 04 February 2010 - 11:36, sa:

Du trenger ikke bruke noe mer avansert program enn Paint (som følger med Windows). Bruker du Vista eller 7 så står det "Resize" nesten helt til venstre på menybaren. Der kan du velge om du skal endre størrelsen i prosent eller pixler.

På de fleste tegneprogrammer så finner du valget "Resize" under "Image" på menyen.

Takker & bukker. Jeg har greid det der en gang før, men greide det faen ikke nå. Får nok teste i kveld til en pils - jeg pleier å bli kreativ da.

Takker, en kopp kakao gjorde susen gitt.
Jeg skjønte det, så nå kan jeg kose meg med å krympe bilder så jeg får postet. Håper bare ryddegutt flytter denne tråden til Sosialt først da...

#15 Bruker er logget av   Marthine Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • StedDrammen, Norway

Postet 04 February 2010 - 12:38

Se meldingerScuderia Ferrari, på 04 February 2010 - 11:35, sa:

Det bildet ser ut til å være fra Silver 3 seksjonen på banen, har selv sittet der endel ganger. Det er lett den plassen på banen der man får mest for pengene med tanke på hva man ser.

Jepp, det er nok Silver 3. Likte meg bra der. Dro med Vroom første året. Blir nok den svingen i år også, det frister bare ikke å sitte på langsiden. Må ha litt nedbremsing og akslerasjons-action foran meg.

#16 Bruker er logget av   F1-gubben Ikon

• Tilskuer
  • Pip
  • Postinger: 42
  • StedKløfta

Postet 04 February 2010 - 14:02

Se meldingerRød, på 04 February 2010 - 08:12, sa:

Var det ikke "Mørk, dyster og sjarmerende kynisk" da???

#17 Bruker er logget av   Rød Ikon

• Testfører
  • PipPip
  • StedArendal

Postet 04 February 2010 - 14:23

Se meldingerF1-gubben, på 04 February 2010 - 14:02, sa:

Var det ikke "Mørk, dyster og sjarmerende kynisk" da???

Samma det, når jeg tenker meg om så savner jeg egentlig kjerringa. Hun dukker nok opp nå som Helten (Ja, med stor H) gjør comeback :D

#18 Bruker er logget av   1967 Ikon

• Forumsjef
  • Ikon
  • Gruppe: Moderatorer
  • Postinger: 177
  • Ble med: 21 January 10
  • StedNordkalotten
  • Favorittfører:Mika

Postet 04 February 2010 - 15:57

Ryddet!

Og velkommen til forumet. :)

#19 Bruker er logget av   Scuderia Ferrari Ikon

• Tilskuer
  • Pip
  • Postinger: 18
  • StedOslo
  • Favorittfører:Fernando Alonso

Postet 04 February 2010 - 16:22

Se meldingerRød, på 04 February 2010 - 14:23, sa:

Samma det, når jeg tenker meg om så savner jeg egentlig kjerringa. Hun dukker nok opp nå som Helten (Ja, med stor H) gjør comeback :D

Jepp snakket akkurat med henne, så hun dukker opp igjen.
Jeg er ikke helt enig med henne at Schumi er viktigere enn Ferrari. Det er teamet man følger, ikke føreren :)

#20 Bruker er logget av   Marthine Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • StedDrammen, Norway

Postet 04 February 2010 - 17:08

Se meldingerScuderia Ferrari, på 04 February 2010 - 16:22, sa:

Jepp snakket akkurat med henne, så hun dukker opp igjen.
Jeg er ikke helt enig med henne at Schumi er viktigere enn Ferrari. Det er teamet man følger, ikke føreren :)

Hm, for meg har det alltid vært føreren jeg har fulgt. Det var jo meget bra for meg at Kimi kjørte i McLaren først, siden jeg elsket det teamet også, og jeg har aldri vært noe fan av de røde, så jeg var litt schizofren de årene der. Jeg fikset det hele med å designe mine egne Kimi-klær med finske flagg, så jeg slapp unna de røde og sa "hææææ" hver gang noen poengterte at han var rød. I år er jeg faktisk helt åpen - jeg må forske litt på de nye teamene og førerne, men holder en knapp på Vettel som jeg alltid har likt. (Helt siden han fikk bot i pit, hehe.)
Uansett - det er formel1 man digger (sånn alt i alt.)

• (5 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sist »
  • Du kan ikke starte et nytt emne (Logg på)
  • Du kan ikke svare på dette emnet (Logg på)

1 bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere