forum.formel-1.no: Michael Schumacher - forum.formel-1.no

Gå til innhold

• (34 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sist »
  • Du kan ikke starte et nytt emne (Logg på)
  • Du kan ikke svare på dette emnet (Logg på)

Michael Schumacher Hans egen tråd

#1 Bruker er logget av   Schumi Ikon

• Testfører
  • PipPip
  • Gruppe: Medlem
  • Postinger: 88
  • Ble med: 02 February 10
  • StedKlepp

Postet 07 February 2010 - 22:58

Let the game begin :P

#2 Bruker er logget av   REX Ikon

• Testfører
  • PipPip
  • Postinger: 63
  • StedSandnes
  • Favorittfører:Førere av Ferrari F10

Postet 08 February 2010 - 00:07

Det er bare en ting å si; han er en av de desidert beste førerne i F1 gjennom tidene - Det kan det ikke være noe diskusjon om!!

Sakset fra wiki:

Schumachers dominans har ført til at han innehar følgende rekorder (etter Ungarn Grand Prix, 6. august 2006):

• Flest VM-titler: 7 (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003 og 2004)
  • Flest titler på rad: 5
  • Flest løpsseire: 91
  • Flest seire i en sesong: 13
  • Flest seire med samme lag: 70 (Ferrari)
  • Flest seire fra beste startspor (pole position): 40
  • Flest pallplasseringer: 151
  • Flest pallplasseringer i løpet av en sesong: 17
  • Flest mesterskapspoeng totalt: 1338
  • Flest poeng på en sesong: 148
  • Flest pole positions: 68
  • Flest raskeste runder: 76
  • Lengst tid mellom første og siste seier (13 år, 11 måneder, 3 dager)

...og dette er før 2010 sesongen.

Jeg håper selvsagt vi (les Ferrari) gruser han denne sesongen, men han har alltid en plass i hjertet til en skikkelig Tifosi http://forum.formel-1.no/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif

TIFOSI (IPA: /ti'fozi/) is an Italian word to describe a group of supporters or fans, expecially in sports. Tifosi is used for a mixed gender or an all-male group; masculine singular tifoso, feminine singular tifosa, feminine plural tifose.

#3 Bruker er logget av   Myrvold Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • Postinger: 945
  • StedElverum
  • Favorittfører:Jacques Villeneuve

Postet 08 February 2010 - 00:10

jeg vet om 1 rekord han mister! Og det er flest poeng!
Were you offered any advice from any notable figures in the pit lane during your debut?
Gianni Morbidelli:
I remember Senna, he was the only one who came in my pit garage before the practice of the Phoenix GP and he said to me:
“Ciao, I’m Ayrton, welcome in F1.” - He was a legend and a sir!
Ta kontroll over din egen racingkarriere! F1, DTM, IndyCar eller kanskje SuperSeven? Klikk her!

#4 Bruker er logget av   iDriver Ikon

• Forumsjef
  • Ikon
  • Gruppe: Moderatorer
  • Postinger: 912
  • Ble med: 21 January 10
  • StedOslo
  • Favorittfører:Michael Schumacher

Postet 08 February 2010 - 00:17

Se meldingerMyrvold, på 08 February 2010 - 00:10, sa:

jeg vet om 1 rekord han mister! Og det er flest poeng!

Nja, tar han 3 titler på rappen nå, så skal førere i fremtiden uansett få slite med den rekorden. Med mindre man legger enda flere poeng i potten selvfølgelig.
Twitter: @iDrivers

#5 Bruker er logget av   Myrvold Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • Postinger: 945
  • StedElverum
  • Favorittfører:Jacques Villeneuve

Postet 08 February 2010 - 00:19

Tja, med 25 poeng for seier, så... ja ok da, kan være enig med deg der. Men alikevel, sett at en ung fører, som f.eks Vettel, om han kjører til han blir 40. Så kjører han 17 sesonger til, da er det godt mulig å ta flere poeng enn l338(var det ikke 1337 i følge F1-sidene da?)
Were you offered any advice from any notable figures in the pit lane during your debut?
Gianni Morbidelli:
I remember Senna, he was the only one who came in my pit garage before the practice of the Phoenix GP and he said to me:
“Ciao, I’m Ayrton, welcome in F1.” - He was a legend and a sir!
Ta kontroll over din egen racingkarriere! F1, DTM, IndyCar eller kanskje SuperSeven? Klikk her!

#6 Bruker er logget av   REX Ikon

• Testfører
  • PipPip
  • StedSandnes

Postet 08 February 2010 - 00:24

Se meldingerMyrvold, på 08 February 2010 - 00:19, sa:

Tja, med 25 poeng for seier, så... ja ok da, kan være enig med deg der. Men alikevel, sett at en ung fører, som f.eks Vettel, om han kjører til han blir 40. Så kjører han 17 sesonger til, da er det godt mulig å ta flere poeng enn l338(var det ikke 1337 i følge F1-sidene da?)

Vel, da skal du se at gamlefar ikke er verre fanten enn at han kjører til han er 50! http://forum.formel-1.no/public/style_emoticons/default/laugh.gif
TIFOSI (IPA: /ti'fozi/) is an Italian word to describe a group of supporters or fans, expecially in sports. Tifosi is used for a mixed gender or an all-male group; masculine singular tifoso, feminine singular tifosa, feminine plural tifose.

#7 Bruker er logget av   iDriver Ikon

• Forumsjef
  • Ikon
  • Gruppe: Moderatorer
  • Postinger: 912
  • StedOslo

Postet 08 February 2010 - 00:27

Se meldingerMyrvold, på 08 February 2010 - 00:19, sa:

For all del.
Allikevel, 1338 poeng er 53 seire med dagens poengssystem.
Twitter: @iDrivers

#8 Bruker er logget av   The Stig Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • Postinger: 978
  • StedNorge
  • Favorittfører:Nico Rosberg og Michael Schumacher

Postet 08 February 2010 - 00:30

Jeg føler meg ivertfall rimelig sikker i min sak på at Michael Schumacher kommer til å sette i det minste en rekord i løpet av sesongen:Mest modererte tråd om seg på det nye forumet :)
Nå med det nye poengsystemet blir det jo enda mer irelevant med historiske poengstatistikker,selv om de forandringene som har vært gjort opp gjennom årene vel aldri har gjort slike maratontabeller helt korrekte uten at de har vært korrigerte for ulikhetene og satt opp med utgangspunkt i en bestemt poengberegning.Slik sett er det jo ingenting som forandrer seg.

Da har vel fansen ramset opp de sedvanlige rekordstatistikkene ser jeg så det er vel bare toe sine hender og vente på jerez 97,Adelaide 94,Monaco 2006,udugelige teamkollegaer osv,osv,etc,etc og slikt tenker jeg :lol:
Ross Brawn:"We understand what we need to do next year and that is where we are putting our major efforts"

#9 Bruker er logget av   The Stig Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • StedNorge

Postet 08 February 2010 - 00:36

http://forum.formel-1.no/public/style_images/master/snapback.png' alt='Se meldinger' />REX, på 08 February 2010 - 00:24, sa:

Vel, da skal du se at gamlefar ikke er verre fanten enn at han kjører til han er 50!

Han sa i ett intervju for en seks-syv år siden,jeg tror det var i F1racing eller så var det i Autosport,på spørsmålet om hvor lenge han kom til å holde på at han ikke så noen grunn til at det ikke gikk an å holde på til han ble 50.
Husker ikke nøyaktig ordlyden i intervjuet(jeg har det nok stablet oppå loftet ett sted) men jeg mener det var slik det ble sagt.
Nå ble vel det mest oppfattet som en fleip dengangen,men han har jo kontrakt frem til ut 2012 nå da...
Ross Brawn:"We understand what we need to do next year and that is where we are putting our major efforts"

#10 Bruker er logget av   REX Ikon

• Testfører
  • PipPip
  • StedSandnes

Postet 08 February 2010 - 00:38

Se meldingerThe Stig, på 08 February 2010 - 00:30, sa:

Jeg føler meg ivertfall rimelig sikker i min sak på at Michael Schumacher kommer til å sette i det minste en rekord i løpet av sesongen:Mest modererte tråd om seg på det nye forumet :)
Nå med det nye poengsystemet blir det jo enda mer irelevant med historiske poengstatistikker,selv om de forandringene som har vært gjort opp gjennom årene vel aldri har gjort slike maratontabeller helt korrekte uten at de har vært korrigerte for ulikhetene og satt opp med utgangspunkt i en bestemt poengberegning.Slik sett er det jo ingenting som forandrer seg.

Da har vel fansen ramset opp de sedvanlige rekordstatistikkene ser jeg så det er vel bare toe sine hender og vente på jerez 97,Adelaide 94,Monaco 2006,udugelige teamkollegaer osv,osv,etc,etc og slikt tenker jeg :lol:

Jeg venter i spenning på analysene fra Bruce McLaren - Antar at han kommer til å trykke på knappen "Overvåk emnet", for det er jo alltids litt grums om gamlefar som kan komme til overflaten igjen.

#11 Bruker er logget av   EspnB Ikon

• Testfører
  • PipPip
  • Postinger: 228
  • StedBakvendtland

Postet 08 February 2010 - 02:07

Se meldingerThe Stig, på 08 February 2010 - 00:36, sa:

Han sa i ett intervju for en seks-syv år siden,jeg tror det var i F1racing eller så var det i Autosport,på spørsmålet om hvor lenge han kom til å holde på at han ikke så noen grunn til at det ikke gikk an å holde på til han ble 50.
Husker ikke nøyaktig ordlyden i intervjuet(jeg har det nok stablet oppå loftet ett sted) men jeg mener det var slik det ble sagt.
Nå ble vel det mest oppfattet som en fleip dengangen,men han har jo kontrakt frem til ut 2012 nå da...

Jeg husker det jeg også, og det var i F1 Racing. :)

#12 Bruker er logget av   Rød Ikon

• Testfører
  • PipPip
  • Postinger: 233
  • StedArendal
  • Favorittfører:Felipe Massa og Judas Schumacher

Postet 08 February 2010 - 08:45

Slipp tårene løs :)

EDIT: Bruce, det der med tårene er ikke fordi han er tilbake <_<

Dette innlegget har blitt redigert av Rød: 08 February 2010 - 09:08

"It was a unique and special feeling to see Michael Schumacher ahead of me – and know it was him! It feels different compared to coming up against any other driver, because he is a seven-time world champion. He is a legend!" - Lewis Hamilton

"You might think I'd get more attention this year," he said, "but there has actually been less focus on me. This is all because some old German guy decided to come back. He is keeping all the German writers very busy and that's good for me. I take my hat off to the old guy." - Sebastian Vettel

#13 Bruker er logget av   Schumi Ikon

• Testfører
  • PipPip
  • StedKlepp

Postet 08 February 2010 - 18:11

Phew, dette ble for sterkt gitt, fikk fyllt opp øyet ja :mellow:

#14 Bruker er logget av   vesten Ikon

• Tilskuer
  • Pip
  • Postinger: 7
  • Ble med: 03 February 10
  • StedStavanger

Postet 08 February 2010 - 18:17

Se meldingerRød, på 08 February 2010 - 08:45, sa:

Slipp tårene løs :)

EDIT: Bruce, det der med tårene er ikke fordi han er tilbake <_<

Nok et eksempel på at de som setter musikk til filmer på youtube mangler talent! (etter min smak)

#15 Bruker er logget av   Ascari Ikon

• Testfører
  • PipPip
  • Postinger: 158
  • StedNorge

Postet 08 February 2010 - 18:47

Må innrømme at jeg har felt en tåre av den videoen der før, men det føles annerledes ut nå som han er tilbake. Selv om han altså ikke skal kjøre Ferrari mer, noe som er trist nok i seg selv.
“Those who have come into Formula One without experiencing cars devoid of electronic aids will find it tough. To control 800 horsepower relying just on arm muscles and foot sensitivity can turn out to be a dangerous exercise.” - Michael Schumacher

#16 Bruker er logget av   The Stig Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • StedNorge

Postet 08 February 2010 - 19:41

Flere rørende scener fra tiden i rødt;
http://www.grandprix.com/jpeg/phc/Podium_2000_Malaysia_01.jpg

#17 Bruker er logget av   Schumi Ikon

• Testfører
  • PipPip
  • StedKlepp

Postet 08 February 2010 - 20:56

:lol: Meget rørende

#18 Bruker er logget av   Bruce McLaren Ikon

• Betalfører
  • PipPipPip
  • Postinger: 574
  • StedNorge
  • Favorittfører:Bruce McLaren

Postet 08 February 2010 - 21:16

Se meldingerREX, på 08 February 2010 - 00:38, sa:

Jeg venter i spenning på analysene fra Bruce McLaren - Antar at han kommer til å trykke på knappen "Overvåk emnet", for det er jo alltids litt grums om gamlefar som kan komme til overflaten igjen.
Her går det nok en kule varmt i løpet av sesongen når Schumacher kjører noen av banen, bremsetester noen i Monaco, evt parkerer i en eller annen kurve under kvalifisering ja.. Det stemmer nok det. LOL!

#19 Bruker er logget av   HelloWeen Ikon

• Tilskuer
  • Pip
  • Postinger: 28
  • Ble med: 05 February 10
  • StedSandnes
  • Favorittfører:Reodor Felgen

Postet 08 February 2010 - 21:44

Jeg må nok innrømme at det skal bli litt godt å få Shrimp tilbake, endelig noen å legge hatet på http://forum.formel-1.no/public/style_emoticons/default/laugh.gif
Ser fram til an far skal vise smågutta hvordan det gjøres, og oppdager han blir frakjørt...

Kan ikke annet en å glede meg til 14.03.10...

#20 Bruker er logget av   Ole Kristian Ikon

• Forumsjef
  • Ikon
  • Gruppe: Administratorer
  • Postinger: 210
  • StedNorway

Postet 09 February 2010 - 00:31

Det er helt utrolig hva denne mannen har fått til og det er ekstremt spennende hva han kan få til i 2010. Noe sier meg at han ikke blir en middelmådighet og jeg tviler litt på at en person med et slikt vinnerinstinkt ville satt seg i bilen om han ikke hadde seriøst troen på at han kan kjempe om nok en tittel. Gjør han det vil jeg tro det vil være bortimot en evigvarende rekord.

Men nå er han ikke "rød" lengre da. Er spent på hvordan det vil bli mottatt rundt omkring av fans og supportere.
Hvordan er det Rød? Blir det både Ferrari som team og Schumacher som person denne sesongen?

Man kan ikke annet enn vente på sesongstart, men er han topp 3 etter første løp må jeg nesten se å få kjøpt meg hatt bare for å få tatt den av igjen.

• (34 Sider)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Sist »
  • Du kan ikke starte et nytt emne (Logg på)
  • Du kan ikke svare på dette emnet (Logg på)

1 bruker(e) leser dette emnet
0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere