Reisebudsjett Hvor mye bruker du på en helg?
Postet 09 February 2010 - 01:22
Hvilket løp anbefales til en student med dama på slep (hun er delvis interessert i F1)?
Magnus er stor, og du kan følge han på Twitter@magnusgoranson
Postet 09 February 2010 - 10:51
Max Magnus, på 09 February 2010 - 01:22, sa:
Hvilket løp anbefales til en student med dama på slep (hun er delvis interessert i F1)?
Uten å ha gjort noe grundig research, tror jeg England gir en ganske billig F1-opplevelse. Med General Admittance billetter holder det med 10.000 kr for hele sulamitten - fly, billetter, transfer, én overnatting og fôr.
Mitt første løp var her med de billettene, og det var en ok opplevelse. Jeg er så heldig å ha slektninger i England, så jeg overnatter der og blir kjørt ned med bil.
Ellers er Monza en større kulturell opplevelse, og det er perfekt å kombinere med en liten ferie. Men da blir det fort mye dyrere - Italia er jaggu ikke billig.

"We're an independent team, we're always going to be there, God willing, and we do it because we want to. We love it, we live for it." - Sir Frank Williams.
Postet 09 February 2010 - 11:49
Nå er det ikke allverden med overnattingsmuligheter i nærheten av banen der så tar dere ikke med dere telt eller leier bobil er den nærmeste byen med muligheter enda for å finne ledige hotellrom Northampton.Der går det også shuttlebuss mellom bussstasjonen og togstasjonen til banen fra fredagsmorgenen og frem til søndagsettermiddagen.
Men også transporten mellom flyplass,hotell og banen kommer sikkert til å koste like mye som flybillettene så reiser man på skikkelig studentbudsjett er det jo campingen på Silverstone som er det desidert rimeligste alternativ.
Info og billetter finns på de offisielle sidene:http://www.silverstone.co.uk/
Som Fernando sier så skal det fint holde med 10lapper med general admittance og å satse på hotellovernatting men satser dere på "backpacker"varianten skal det da være mulig å reise dit enda rimeligere.
Postet 09 February 2010 - 12:26
Der får du hele pakka for mellom 5000-6000 kroner. Dette inkluderer overnatting til mandag.
Det bør du evn. regne med om du skal til Silver også, det er fryktelig stress å komme seg tilbake til hotellet (f. eks Oxford der jeg pleier å bo) etter løp, om du skal ta flyet fra Stansted. (Det tar 4 timer med buss fra Oxford.)
Jeg pleier å estimere mellom 8000-9000 på Silverstone og banebilletten ligger på rundt 3200,- (for Woodcote B som er min favoritt.)
Alt henger jo litt på om hvor mye du vil bruke på setet ditt.
Belgia var heller ikke så dyrt, men litt i underkant av 9000,- greide jeg å få det til.
Sy sammen turen selv, dette sparer du noen tusenlapper på.
Om du velger Ungarn, Belgia eller Silver så har jeg plenty med tips.
Håper du tar til vettet og kommer deg på løp - det er så verd pengene.
husk det blir 3 hele dager på banen - mye action og masse hyggelige folk.
Stemningen er stort sett helt magisk blant felles fans for denne sporten.
Merket jeg ble litt glad nå.
Postet 09 February 2010 - 13:32
Barcelona sentrum med alle dets attraksjoner er bare 20 minutter fra banen med t-banen og det er lett å finne rimelige hotellrom i sentrum selv under grand prix-helgen.Så drar man med sin bedre/værre halvdel på løp uten at de har ett like lidenskapelig forhold til å holde fokus på F1 gjennom en hel helg fra torsdag til mandag som en selv er Barcelona ett glimrende alternativ,banen på dagtid og la rambla,rare Gaudibygninger og ett utall restauranter på ettermiddag/kveld før man parkerer på ett sentralt hotell.
Selve løpene i Barcelona pleier ikke å være de mest underholdende men selve byen i seg selv byr på så mye underholdning at man bør sette av ett par dager før/etter grand prix-helgen.
Postet 09 February 2010 - 14:34
Postet 09 February 2010 - 14:47
Flybilletter var ca 1600 pr pers med Lufthansa.
Hotell - 4 stjernes med frokost, 5 overnattinger fra onsdag til mandag: ca 2400 pr pers på dobbeltrom
Banebillett - 2500 pr pers på tribune 8A
I tillegg til dette kommer selvfølgelig litt taxiutgifter, om man får nok av gåinga etterhvert, og øvrig mat.
(det koster vel også noen få euro å ta toget opp til banen også, men jeg har aldri blitt spurt om billett - det er som regel så mye kaos at konduktørene ikke orker å forklare alle turistene. Forsøkte å få en til å se på min billett en gang, men han bare rista på hodet og spurte om jeg skulle være med eller ikke :lol: - ei heller finnes det muligheter til å få kjøpt billetter til fra Monza)
Nå var dette 3. gangen vi var på Monza, så vi kjenner opplegget etterhvert, noe som gjør det en del enklere. Vil man ha alt klart, slik at det bare er å sette seg på flyet og nyte turen, så har jeg ikke noe problem med å anbefale turene på www.formel-1.no
Ingen ulempe å være på tur med noen som har vært der før :) Det er så mye som skjer og så mange inntrykk som skal fordøyes, at det er vanskelig å få med seg alt, første gangen.
Postet 09 February 2010 - 15:15
Max Magnus, på 09 February 2010 - 14:34, sa:
Har bare hatt general admittance en gang på Silverstone men det var veldig greit syns jeg.Det var mange steder rundt hele banen men de beste plassene var okkupet tidlig på morgenen av briter med fluktstol og kjølebag.Ulempene de hadde var vel at de måtte okkupere de samme plassene resten av dagen ellers hadde vel noen andre straks tatt de.
Men det var mer enn nok plass til alle sammen egentlig.
Ivertfall på Silverstone er mange av stedene du kommer til på med en general admittance-billett like gode som mange av tribunene.ulempen er selvsagt at du ikke har ett fast nummerert sete som er "ditt" men jeg syns det fungerte greit.
Vil du se banen fra mange ulike plasser er general admittance også ett utmnerket altenativ,det blir en annen opplevelse å forflytte seg mellom treningene,kval og løp.Men som sagt,den største ulempen er å ikke ha en fast plass under selve løpet men innfinner dere på å stå i to timer og orienterer dere litt på forhånd hvor det kan være greit å stå under løpet er det ett billig alternativ til mange av de langt dyrere tribunebillettene.
Å finne hotell nærme banen er som oftest både dyrt og vanskelig,de fleste arrangørene opplyser på nettsidene sine hvor det går transport til og fra banen og å finne ett hotell i nærheten av de stedene kan fort være både økonomisk og tidsbesparende.
Postet 09 February 2010 - 17:40
Barcelona var utrolig gøy, men det var mest på grunn av byen. Monza er helt klart banen med mest stemning. Veldig spesielt å stå der sammen med masse italienere mens Pavarotti dundret utover høyttalerne. (Dette var i 2007, et par uker etter at Pavarotti døde). Til Monza er det billig å reise, ettersom både Ryanair og Norwegian flyr dit.Italienerne var slett ikke fornøyd med Kimi på det tidspunktet, og det var få som trodde at han kom til å bli WDC det året, noe han jo ble.
Postet 09 February 2010 - 22:38
Jeg har vært på Silverstone x 2, Monza, Barcelona, Spa og Ungarn x 2.
Monza og Silverstone er uten tvil de banene hvor det er mest liv og god stemning.
Silverstone:
Norwegian flyr til Gatwick, derfra tog til Milton Keynes. Her finnes det lavbudsjett hotell som Travel Lodge, men også dyrere hotell med bedre standard. Vi har bodd på en B&B de to gangene vi har vært der før, og skal også bo der i år, men han er desverre fullbooket allerede. Fra Milton Keynes har vi tatt taxi til og fra banen.
Monza: Se iDriver. Vi satt på samme tribune og bodde på samme hotell i fjor. Anbefales.
Reise, billetter, mat og drikke, ca 10.000.-
Kan også nevne Ungarn. Om man reiser på tur med kjæreste er Budapest en fantastisk by. Drar dere dit bør dere ha noen dager ekstra slik at dere kan gjøre litt siteseeing, shopping og plaske litt i mineralbadene i byen. Jeg regner også med at din bedre halvdel synes billig manikyr og pedikyr samt andre spa aktiviteter ikke er å forakte :)
Postet 09 February 2010 - 23:13
Bruce McLaren, på 09 February 2010 - 22:38, sa:
Jeg har vært på Silverstone x 2, Monza, Barcelona, Spa og Ungarn x 2.
Monza og Silverstone er uten tvil de banene hvor det er mest liv og god stemning.
Silverstone:
Norwegian flyr til Gatwick, derfra tog til Milton Keynes. Her finnes det lavbudsjett hotell som Travel Lodge, men også dyrere hotell med bedre standard. Vi har bodd på en B&B de to gangene vi har vært der før, og skal også bo der i år, men han er desverre fullbooket allerede. Fra Milton Keynes har vi tatt taxi til og fra banen.
Monza: Se iDriver. Vi satt på samme tribune og bodde på samme hotell i fjor. Anbefales.
Reise, billetter, mat og drikke, ca 10.000.-
Kan også nevne Ungarn. Om man reiser på tur med kjæreste er Budapest en fantastisk by. Drar dere dit bør dere ha noen dager ekstra slik at dere kan gjøre litt siteseeing, shopping og plaske litt i mineralbadene i byen. Jeg regner også med at din bedre halvdel synes billig manikyr og pedikyr samt andre spa aktiviteter ikke er å forakte :)
Silverstone, Monza og Spa er definitivt baner jeg har lyst til å se i virkeligheten. Spa har jeg lest ikke er noe særlig for folk som ikke er veldig motorsportinteressert, så hvis jeg skal ha selskap på turen blir det ikke Belgia med det første :) Monza er en bane jeg har likt siden jeg kjørte på den med et gammelt 2D-spill på PC på midten av 90-tallet. Veldig lyst til å dra dit og sitte ved første sjikane. Ungarn høres også veldig fristende ut, både med tanke på billige billetter og at Malin (min bedre halvdel) liker den type jentegreier som du nevner. Ulempen er da at jeg må være med på noe jeg ikke vet hva er... :P
Postet 10 February 2010 - 08:03
Max Magnus, på 09 February 2010 - 23:13, sa:
Jeg har aldri forstått at folk rekker å gjøre noe annet enn å sitte på banen.
I Ungarn dro jeg til banen kl 8 og satt der til kl seks på kvelden. Da var det hjem til middag og rett i seng for å se litt TV-dekning fra ting på banen som en avslapning fra alle intrykk slik at man var klar for samme økt dagen etter. (HUSK; det er forferdelig varmt i Budapest på den tiden av året. VELDIG varmt! Man blir fort sliten av varmen...)
Når søndagskvelden kom var jeg så sliten av Kimi-seier at jeg orket ikke feire en gang.
Så shopping må man evn. ta dagen etter om man blir noen dager ekstra.
Skal man kombinere shopping og F1 så kan man like greit dra til Spa da også. Bo i Brussel (tog frem og tilbake til banen), men det blir knapt med tid.
Max Magnus, på 09 February 2010 - 23:13, sa:
Det beste du kan si; Du drar på Spa jenta mi, jeg drar på banen. Så får vi masse fint å prate om i kveld :P
Postet 10 February 2010 - 08:07
Veldig enig. Det koster ikke så mye mer for å få et egent sete, kanskje fin plassering til TV_skjermen så man får med hele løpet.
Jeg har alltid syntes veldig synd på de som må jage rundt etter plasser å sitte på. Kanskje greit om man bor i London når man skal til Silver med tanke på reisevei. Blir litt annerledes når man har flydd langt, spandert hotell for så å kanskje ende opp med shitty plasser.
En annen ting jeg må nevne som PRO for Silverstone; de har Silverstone Radio som går hele døgnet, ta med mobilen og ha radio på ørene under øreklokkene og du får proffe kommentatorer gjennom hele løpet.
Det er skikkelig ELSK.
Var ikke akkurat like stas å høre flamsk, fransk og gud hvet hva på Spa....
Postet 10 February 2010 - 08:15
Hmm, hvor drar du i år, iDriver :rolleyes:
"You might think I'd get more attention this year," he said, "but there has actually been less focus on me. This is all because some old German guy decided to come back. He is keeping all the German writers very busy and that's good for me. I take my hat off to the old guy." - Sebastian Vettel
Postet 10 February 2010 - 13:20
Marthine, på 10 February 2010 - 08:03, sa:
I Ungarn dro jeg til banen kl 8 og satt der til kl seks på kvelden. Da var det hjem til middag og rett i seng for å se litt TV-dekning fra ting på banen som en avslapning fra alle intrykk slik at man var klar for samme økt dagen etter. (HUSK; det er forferdelig varmt i Budapest på den tiden av året. VELDIG varmt! Man blir fort sliten av varmen...)
Når søndagskvelden kom var jeg så sliten av Kimi-seier at jeg orket ikke feire en gang.
Så shopping må man evn. ta dagen etter om man blir noen dager ekstra.
Skal man kombinere shopping og F1 så kan man like greit dra til Spa da også. Bo i Brussel (tog frem og tilbake til banen), men det blir knapt med tid.
Varmen er ikke noe problem - desto varmere det er jo bedre er det :) Jeg tilhører de som får gåsehud hvis det er overskyet, 20 grader og det begynner å blåse litt... :P
Marthine, på 10 February 2010 - 08:03, sa:
:lol:
Postet 10 February 2010 - 13:44
Max Magnus, på 10 February 2010 - 13:20, sa:
Tro meg, jeg er en reptil jeg også - liker varmen.
Men her blir det å sitte uten tak over hode, sola rett på og 60 grader i asfalten sier vel bare litt.
Det var det året jeg begynte å like Farris faktisk, der og da på tribunen.
DA varre varmt da... hehe
Det hjalp jo ikke at jeg gikk med gips på den ene armen. Litt kleint i varmt vær...
Postet 03 March 2010 - 20:56
Marthine, på 10 February 2010 - 13:44, sa:
Men her blir det å sitte uten tak over hode, sola rett på og 60 grader i asfalten sier vel bare litt.
Det hjalp jo ikke at jeg gikk med gips på den ene armen. Litt kleint i varmt vær...
Og sikker et nydelig skille der gipsen var :P
Postet 03 March 2010 - 21:22
Marthine, på 10 February 2010 - 13:44, sa:
2005? Da var det varmerekord i Budapest. Det hadde ikke vært så varmt der på 60 år. Lite sannsynlig at det blir så grusomt varmt igjen med det første. ;)
Postet 03 March 2010 - 21:36
Magnus, på 09 February 2010 - 01:22, sa:
Vist du har tenkt å ta med dama på flere løp, så bør du iallfall ikke dra til Monza. Det er ganske simple og enkle sanitær-forhold (grønne tilgrisete plastikk doer og ingen mulighet for håndvask)på banen. Tribunen har heller ikke seter, men består av metall benker med knotter. Hadde det vært mitt første løp, så hadde det også blitt mitt siste.
Ungarn anbefalles! :) Billig er det også.
Postet 04 March 2010 - 08:50
McLara, på 03 March 2010 - 21:22, sa:
Jeg har vært der to ganger og det var like jævli varmt hver gang... over 30 grader i skyggen og ..... varmt i sola :)

Logg på
Registrer
Hjelp

MultiSitat